Raport z projektu wupsi GmbH – Leverkusen

Produkt: 
Stacjonarna konstrukcja specjalna z elektrycznie regulowanymi wysuwami do prac przy dachu autobusów elektrycznych

Klient: 
wupsi GmbH - Leverkusen

wupsi GmbH jest lokalnym przedsiębiorstwem transportowym, które świadczy usługi przewozowe dla Leverkusen i części Rheinisch Bergischer Kreis w związku transportowym Rhein-Sieg. Posiadając 200 własnych autobusów i zatrudniając prawie 600 pracowników, firma obsługuje 90 tras. Pojazdy są serwisowane i utrzymywane w warsztatach na terenie należącej do przedsiębiorstwa zajezdni.

W tym roku do floty dołączyło pierwszych dziesięć autobusów z napędem elektrycznym. Eksploatacja pojazdów z nową technologią napędu wymagała dostosowania w zajezdniach infrastruktury ich ładowania i stanowisk obsługi serwisowej. Do prac, które są teraz wykonywane w obszarze dachu autobusów elektrycznych – serwisowanie baterii oraz systemu klimatyzacji, przygotowano profesjonalne stanowisko zwiększające komfort oraz bezpieczeństwo pracowników.

Maksymalne bezpieczeństwo na ograniczonej przestrzeni? Z odpowiednim planowaniem to żaden problem!

Warunki przestrzenne hali warsztatowej okazały się wyzwaniem dla projektantów KRAUSE już w fazie planowania dedykowanego rozwiązania. Pierwszą przeszkodą okazał się brak możliwości przejazdu autobusu – pojazdy wjeżdżają i wyjeżdżają tą samą bramą. Co więcej, brama nie jest położona centralnie względem ściany, na której się znajduje, co stanowiło dodatkową trudność w zaprojektowaniu platform roboczych.

Podczas pierwszego spotkania u Klienta, nasz przedstawiciel wykonał kompletne pomiary hali, wspólnie omówiono zakres prac związanych z codzienną obsługą pojazdów oraz określono wymagania funkcjonalne dla przyszłej konstrukcji. Na podstawie tych danych, zespół projektowy KRAUSE opracował koncepcję konstrukcji roboczej, która została przez Klienta zaakceptowana i projekt trafił do realizacji.

Wykorzystując każdy centymetr dostępnej przestrzeni, powstało stanowisko robocze o łącznej długości 18 metrów. Zamontowane po obu stronach platformy robocze zostały zaprojektowane z różną szerokością, aby skompensować niecentralnie usytuowaną bramę wjazdową. Schody prowadzące na platformę znajdują się w głębi warsztatu. Ponadto została zainstalowana sygnalizacja świetlna, która informuje kierowców o osiągnięciu ostatecznej pozycji parkingowej.

Większa elastyczność i bezpieczeństwo dzięki podestom roboczym KRAUSE

Konstrukcja specjalna do prac przy dachu autobusów elektrycznych zastosowana na terenie firmy wupsi zaprojektowana została tak, by w pierwszej kolejności dbać o bezpieczeństwo pracowników - gdyż nie pozwala na wjazd lub wyjazd pojazdów, gdy pracownicy znajdują się jeszcze w obszarze roboczym na platformie. Dopiero gdy autobus osiągnie swoją ostateczną pozycję, a elektrycznie dopasowujące się występy z czujnikami dotyku zostaną zadokowane do zewnętrznego poszycia pojazdów, otwierają się drzwi bezpieczeństwa i można wejść na platformę roboczą. Dużym wsparciem podczas wykonywanych prac jest dla kierowców oraz mechaników jest sygnalizacja świetlna.

Dodatkowo, konstrukcja została wyposażona w drabiny ewakuacyjne wysuwane z góry. W sytuacji zagrożenia i braku możliwości zejścia z platformy schodami będzie można z nich skorzystać, by wydostać się z pomieszczenia. Drabiny zostały wyposażone w drzwi wahadłowe, aby zapewnić pracownikom ochronę przed upadkiem.

Montaż konstrukcji sprawił, że konieczna była zmiana koncepcja oświetlenia hali. Aby doświetlić zacieniony przez obudowaną powierzchnię roboczą obszar, na spodzie konstrukcji zainstalowano nowe lampy. Powierzchnia robocza po obu stronach została wyposażona w przyłącza prądu oraz sprężonego powietrza.

Barierki można w razie potrzeby indywidualnie dopasować!

Zainstalowane po obu stronach platformy barierki z listwą przypodłogową są zdejmowane i umożliwiają otwarcie wybranych części, dzięki czemu zapewniają dostęp tylko do określonego obszaru roboczego. Ponadto, na suficie hali została zamontowana dodatkowa barierka ochronna, by zabezpieczać pracowników od strony czołowej lub tylnej pojazdu. Barierka porusza się po szynach, zatem jej ustawienie można szybkim ruchem dopasować do różnych długości autobusów. Dzięki temu konstrukcja może być wykorzystywana do obsługi autobusów wszystkich klas, w tym także przegubowych, co było szczególnie ważne dla firmy wupsi GmbH. Modułowy projekt konstrukcji pozwala na jej przeniesienie do innej hali warsztatowej lub przebudowę, w przypadku zmieniających się w czasie potrzeb.

Po dostarczeniu konstrukcji na miejsce, nastąpił jej montaż wykonany przez naszych wykwalifikowanych pracowników. Zanim jednak przystąpiono do jej uruchomienia, wszyscy pracownicy warsztatu przeszli instruktaż stanowiskowy. Zaprojektowana i wykonana przez nas konstrukcja, od tamtej służy pracom serwisowym prowadzonym zarówno przy autobusach z napędem tradycyjnym, jak i tych napędzanych elektrycznie.

Klient, firma wupsi GmbH o konstrukcji KRAUSE:

"Mimo trudnych początkowych warunków przestrzennych firmie KRAUSE udało się wyprodukować stanowisko do pracy do konserwacji  pojazdów, które w pełni spełnia nasze wymagania techniczne i bezpieczeństwa. Dziękujemy im za dobrą współpracę i wsparcie na całym etapie realizacji projektu."

Aktualności

Wprowadzamy nową ofertę jezdnych podestów roboczych

Wymagające, wilgotne środowisko pracy, zadania wykonywane na zewnątrz w trudnych warunkach atmosferycznych podczas opadów deszczu lub śniegu? Jeśli…

Więcej informacji >>

Rusztowanie KRAUSE do odśnieżania aut ciężarowych

Oczyszczanie plandek i naczep samochodów ciężarowych z nadmiaru śniegu czy lodu to nie lada wyzwanie dla kierowców. Duże gabaryty pojazdów pozwalają…

Więcej informacji >>

MPK w Poznaniu z innowacyjnym podestem roboczym KRAUSE

Transport publiczny się zmienia, a my wspieramy miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne na drodze zielonej transformacji. Dzięki nawiązaniu, kilka lat…

Więcej informacji >>

KRAUSE ponownie z Izbą Gospodarczą Komunikacji Miejskiej

Pod koniec września w Rytrze koło Nowego Sącza odbyła się dwudniowa Komisja BHP i Nadzoru Ruchu Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. Jednym z…

Więcej informacji >>

Jesienna ofensywa szkoleniowa KRAUSE!

Wrzesień był dla nas bardzo intensywnym czasem w obszarze prowadzonych szkoleń. Po wakacjach nie tylko na nowo ruszyliśmy z cyklicznymi szkoleniami z…

Więcej informacji >>

Uchwyty do przewożenia drabin. Nowość w ofercie akcesoriów KRAUSE

Transport drabiny pomiędzy realizacjami stanowi nie lada wyzwanie dla instalatorów czy innych fachowców z branży budowlanej. Wewnątrz pojazdu zwykle…

Więcej informacji >>
Strefa Wiedzy

Komunikacja dachowa, czyli jak usprawnić prace na dachu

Obowiązki zawodowe sprawiają, że spędzasz na dachu dużą część roboczego dnia? A może jesteś właścicielem domu i czyszczenie dachówki czy drobne prace…

Więcej informacji >>

Drabina wolnostojąca - jednostronna czy dwustronna?

Wybór odpowiedniej drabiny może znacząco wpłynąć na komfort i bezpieczeństwo pracy. Bardzo ważna jest wygoda użytkowania oraz użyteczność sprzętu,…

Więcej informacji >>

Do czego służy drabina pionowa? Przepisy i zastosowanie

Drabina aluminiowa przeważnie kojarzy nam się z prostą konstrukcją ze szczeblami lub stopniami, którą rozkładamy lub opieramy o ścianę. Nie wszystkie…

Więcej informacji >>
Szkolenia

12.12.2023

Kraków – Szkolenie otwarte z zakresu wykonywania przeglądów okresowych

Kategoria; Schodki, drabiny, rusztowania jezdne
Typ szkolenia: Stacjonarne

Więcej informacji >>

Mają Państwo pytania? Chętnie doradzimy!