Raport z projektu wupsi GmbH – Leverkusen

Produkt: 
Stacjonarna konstrukcja specjalna z elektrycznie regulowanymi wysuwami do prac przy dachu autobusów elektrycznych

Klient: 
wupsi GmbH - Leverkusen

wupsi GmbH jest lokalnym przedsiębiorstwem transportowym, które świadczy usługi przewozowe dla Leverkusen i części Rheinisch Bergischer Kreis w związku transportowym Rhein-Sieg. Posiadając 200 własnych autobusów i zatrudniając prawie 600 pracowników, firma obsługuje 90 tras. Pojazdy są serwisowane i utrzymywane w warsztatach na terenie należącej do przedsiębiorstwa zajezdni.

W tym roku do floty dołączyło pierwszych dziesięć autobusów z napędem elektrycznym. Eksploatacja pojazdów z nową technologią napędu wymagała dostosowania w zajezdniach infrastruktury ich ładowania i stanowisk obsługi serwisowej. Do prac, które są teraz wykonywane w obszarze dachu autobusów elektrycznych – serwisowanie baterii oraz systemu klimatyzacji, przygotowano profesjonalne stanowisko zwiększające komfort oraz bezpieczeństwo pracowników.

Maksymalne bezpieczeństwo na ograniczonej przestrzeni? Z odpowiednim planowaniem to żaden problem!

Warunki przestrzenne hali warsztatowej okazały się wyzwaniem dla projektantów KRAUSE już w fazie planowania dedykowanego rozwiązania. Pierwszą przeszkodą okazał się brak możliwości przejazdu autobusu – pojazdy wjeżdżają i wyjeżdżają tą samą bramą. Co więcej, brama nie jest położona centralnie względem ściany, na której się znajduje, co stanowiło dodatkową trudność w zaprojektowaniu platform roboczych.

Podczas pierwszego spotkania u Klienta, nasz przedstawiciel wykonał kompletne pomiary hali, wspólnie omówiono zakres prac związanych z codzienną obsługą pojazdów oraz określono wymagania funkcjonalne dla przyszłej konstrukcji. Na podstawie tych danych, zespół projektowy KRAUSE opracował koncepcję konstrukcji roboczej, która została przez Klienta zaakceptowana i projekt trafił do realizacji.

Wykorzystując każdy centymetr dostępnej przestrzeni, powstało stanowisko robocze o łącznej długości 18 metrów. Zamontowane po obu stronach platformy robocze zostały zaprojektowane z różną szerokością, aby skompensować niecentralnie usytuowaną bramę wjazdową. Schody prowadzące na platformę znajdują się w głębi warsztatu. Ponadto została zainstalowana sygnalizacja świetlna, która informuje kierowców o osiągnięciu ostatecznej pozycji parkingowej.

Większa elastyczność i bezpieczeństwo dzięki podestom roboczym KRAUSE

Konstrukcja specjalna do prac przy dachu autobusów elektrycznych zastosowana na terenie firmy wupsi zaprojektowana została tak, by w pierwszej kolejności dbać o bezpieczeństwo pracowników - gdyż nie pozwala na wjazd lub wyjazd pojazdów, gdy pracownicy znajdują się jeszcze w obszarze roboczym na platformie. Dopiero gdy autobus osiągnie swoją ostateczną pozycję, a elektrycznie dopasowujące się występy z czujnikami dotyku zostaną zadokowane do zewnętrznego poszycia pojazdów, otwierają się drzwi bezpieczeństwa i można wejść na platformę roboczą. Dużym wsparciem podczas wykonywanych prac jest dla kierowców oraz mechaników jest sygnalizacja świetlna.

Dodatkowo, konstrukcja została wyposażona w drabiny ewakuacyjne wysuwane z góry. W sytuacji zagrożenia i braku możliwości zejścia z platformy schodami będzie można z nich skorzystać, by wydostać się z pomieszczenia. Drabiny zostały wyposażone w drzwi wahadłowe, aby zapewnić pracownikom ochronę przed upadkiem.

Montaż konstrukcji sprawił, że konieczna była zmiana koncepcja oświetlenia hali. Aby doświetlić zacieniony przez obudowaną powierzchnię roboczą obszar, na spodzie konstrukcji zainstalowano nowe lampy. Powierzchnia robocza po obu stronach została wyposażona w przyłącza prądu oraz sprężonego powietrza.

Barierki można w razie potrzeby indywidualnie dopasować!

Zainstalowane po obu stronach platformy barierki z listwą przypodłogową są zdejmowane i umożliwiają otwarcie wybranych części, dzięki czemu zapewniają dostęp tylko do określonego obszaru roboczego. Ponadto, na suficie hali została zamontowana dodatkowa barierka ochronna, by zabezpieczać pracowników od strony czołowej lub tylnej pojazdu. Barierka porusza się po szynach, zatem jej ustawienie można szybkim ruchem dopasować do różnych długości autobusów. Dzięki temu konstrukcja może być wykorzystywana do obsługi autobusów wszystkich klas, w tym także przegubowych, co było szczególnie ważne dla firmy wupsi GmbH. Modułowy projekt konstrukcji pozwala na jej przeniesienie do innej hali warsztatowej lub przebudowę, w przypadku zmieniających się w czasie potrzeb.

Po dostarczeniu konstrukcji na miejsce, nastąpił jej montaż wykonany przez naszych wykwalifikowanych pracowników. Zanim jednak przystąpiono do jej uruchomienia, wszyscy pracownicy warsztatu przeszli instruktaż stanowiskowy. Zaprojektowana i wykonana przez nas konstrukcja, od tamtej służy pracom serwisowym prowadzonym zarówno przy autobusach z napędem tradycyjnym, jak i tych napędzanych elektrycznie.

Klient, firma wupsi GmbH o konstrukcji KRAUSE:

"Mimo trudnych początkowych warunków przestrzennych firmie KRAUSE udało się wyprodukować stanowisko do pracy do konserwacji  pojazdów, które w pełni spełnia nasze wymagania techniczne i bezpieczeństwa. Dziękujemy im za dobrą współpracę i wsparcie na całym etapie realizacji projektu."

Aktualności

Nagroda „Best Of" w kategorii Wokół domu: Aluminiowe rusztowanie robocze ClimTec

Co roku redakcja renomowanego niemieckiego magazynu branżowego „Heimwerker Praxis" wybiera grupę produktów, które wyróżniają się wyjątkowymi…

Więcej informacji >>

Nowość w ofercie drabin. Wprowadzamy modele wolnostojące ze stopniami R13

Drabiny pomocne są nie tylko w naszym codziennym życiu, ale przede wszystkim podczas profesjonalnych prac nad podłożem. Umożliwiają dostęp do wyżej…

Więcej informacji >>

KRAUSE na Międzynarodowych Targach TSL 2023 w Ptak Warsaw Expo

6 kwietnia br. zakończyła się 4. edycja Międzynarodowych Targów TSL. Trzydniowe wydarzenie, które tradycyjnie odbywało się w Ptak Warsaw Expo,…

Więcej informacji >>

Wspieramy zakłady komunikacyjne w zielonej transformacji. Stanisław Deja w wywiadzie dla Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej

Transport publiczny się zmienia, a miejskie zakłady komunikacyjne stają dziś przed dużym wyzwaniem, jakim jest wymiana floty autobusów miejskich z…

Więcej informacji >>

Klasyka w nowej odsłonie. Składane schodki Treppy w wersji anodowanej

Są sytuacje, w których sprzętom do prac na wysokości stawia się naprawdę wysokie wymagania – muszą nie tylko gwarantować szybki i bezpieczny dostęp do…

Więcej informacji >>
Strefa Wiedzy

Jaka drabina do mieszkania sprawdzi się najlepiej?

Okazjonalne prace, w trakcie których korzystamy ze sprzętu do prac na wysokości, wykonujemy wszędzie - nie tylko na placu budowy, ale również w…

Więcej informacji >>

Podesty magazynowe – jak dobrać sprzęt do różnych zastosowań?

Obsługa magazynów, hal logistycznych oraz sklepów wielkopowierzchniowych to bardzo często praca na wysokości. Przy magazynowaniu każdy metr sześcienny…

Więcej informacji >>

Jak nie korzystać z drabiny, czyli najczęściej popełniane błędy

Nowoczesna, stabilna drabina to gwarancja bezpieczeństwa podczas pracy na wysokości. Nawet najlepszy i najdroższy model nie zda się jednak na wiele,…

Więcej informacji >>
Szkolenia

22.06.2023

Warszawa - Szkolenie otwarte z zakresu wykonywania przeglądów okresowych

Kategoria; Schodki, drabiny, rusztowania jezdne
Typ szkolenia: Stacjonarne

Więcej informacji >>

29.06.2023

Kraków – Szkolenie otwarte z zakresu wykonywania przeglądów okresowych

Kategoria; Schodki, drabiny, rusztowania jezdne
Typ szkolenia: Stacjonarne

Więcej informacji >>

Mają Państwo pytania? Chętnie doradzimy!