Raport z projektu – kolej regionalna Alb-Bodensee GmbH

Produkt: 
Platforma robocza do prac dachowych z elektrycznie wysuwanymi występami dopasowującymi się do kształtu pociągu

Klient: 
DB ZugBus Regionalverkehr Alb-Bodensee GmbH, Ulm

Maksymalne bezpieczeństwo dla maksymalnej efektywności

Celem projektu realizowanego dla niemieckiego przedsiębiorstwa DB ZugBus GmbH z Ulm było zwiększenie efektywności prac konserwacyjnych i serwisowych prowadzonych na dachu pociągu, przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa pracowników. Zoptymalizowanie procesów wytwórczych pozwoliło skrócić czas obsługi taboru kolejowego w hali serwisowej, a tym samym jego wyłączenie z użytkowania. Aby to osiągnąć, konstruktorzy KRAUSE opracowali obustronną konstrukcję o długości 25 metrów, umożliwiającą komfortową pracę na dachu pojazdu. Kluczowe dla wygody i bezpieczeństwa użytkowników okazały się elektrycznie sterowane występy, dopasowane do kształtu pociągu, tworzące przestronną przestrzeń roboczą.

Dostęp do platformy roboczej usytuowanej na wysokości 4 metrów zagwarantowany jest po obu stronach konstrukcji przez wygodne schody. Zostały one wykonane z kraty aluminiowej o klasie poślizgu R13, co zapewnia maksymalne bezpieczeństwo użytkowania. Podesty i występy zostały z kolei wykonane z aluminium ryflowanego oraz blachy żeberkowej.

Rozpoczęcie pracy na dachu pociągu wspomagane jest przez system sygnalizacyjny oraz dźwiękowy. Dopiero wówczas, gdy pociąg osiągnie końcowe ustawienie, można elektrycznie wysunąć występy. Sterowanie nimi odbywa się z centralnego pulpitu. Najpierw następuje dokładne sprawdzenie dopasowania platformy do kształtu pojazdu, a następnie eliminacja do zera ewentualnej szczeliny.

W celu zapobiegnięcia uszkodzenia lakierowanej powierzchni pociągu, występy zostały zakończone listwą ochronną. Po całkowitym dopasowaniu ich do kształtu wagonu, można otworzyć drzwi bezpieczeństwa i dostać się na platformę roboczą. O tym fakcie, pracowników DB ZugBus, informuje sygnalizacja świetlna umieszczona obok drzwi.

Kolejnym urządzeniem zabezpieczającym, znajdującym się obok schodów (zarówno z lewej, jak i prawej strony), jest system kontroli dostępu, wymagający wyjęcia odpowiedniego klucza. Każdy pracownik wchodzący na platformę musi potwierdzić nim ten fakt. Klucz należy ponownie włożyć do systemu przy opuszczaniu obszaru roboczego. Dopóki wszystkie klucze nie znajdą się z powrotem w pozycji wyjściowej, przesuwanie występów platformy jest niemożliwe. Dla większego bezpieczeństwa użytkowników, po obu stronach konstrukcji zainstalowano drabiny awaryjne.

Aktualności

Bezpieczna obsługa autobusów w transporcie publicznym. Jak zapewnić mechanikom odpowiednie warunki pracy?

Polski transport publiczny stoi przed ogromnym wyzwaniem. W krótkiej perspektywie wciąż musi się zmagać ze skutkami pandemii – znacznie mniejszymi...

Więcej informacji >>

Bezpieczne odśnieżanie TIR-ów. Czy na polskich drogach to możliwe?

Problem z odśnieżaniem TIR-ów powraca każdej zimy. I choć coraz częściej słychać głosy, że obfitych opadów śniegu już w Polsce nie będzie i problem...

Więcej informacji >>

Nowa odsłona strony internetowej firmy KRAUSE

KRAUSE spełnia rosnące potrzeby klientów związane z dostępem do informacji o oferowanych produktach oraz usługach. Renomowany producent drabin,...

Więcej informacji >>
Terminy

Brak aktualnych wydarzeń.
Wkrótce poinformujemy Państwa o nadchodzących terminach.

Mają Państwo pytania? Chętnie doradzimy!