Raport z projektu – kolej regionalna Alb-Bodensee GmbH

Produkt: 
Platforma robocza do prac dachowych z elektrycznie wysuwanymi występami dopasowującymi się do kształtu pociągu

Klient: 
DB ZugBus Regionalverkehr Alb-Bodensee GmbH, Ulm

Maksymalne bezpieczeństwo dla maksymalnej efektywności

Celem projektu realizowanego dla niemieckiego przedsiębiorstwa DB ZugBus GmbH z Ulm było zwiększenie efektywności prac konserwacyjnych i serwisowych prowadzonych na dachu pociągu, przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa pracowników. Zoptymalizowanie procesów wytwórczych pozwoliło skrócić czas obsługi taboru kolejowego w hali serwisowej, a tym samym jego wyłączenie z użytkowania. Aby to osiągnąć, konstruktorzy KRAUSE opracowali obustronną konstrukcję o długości 25 metrów, umożliwiającą komfortową pracę na dachu pojazdu. Kluczowe dla wygody i bezpieczeństwa użytkowników okazały się elektrycznie sterowane występy, dopasowane do kształtu pociągu, tworzące przestronną przestrzeń roboczą.

Dostęp do platformy roboczej usytuowanej na wysokości 4 metrów zagwarantowany jest po obu stronach konstrukcji przez wygodne schody. Zostały one wykonane z kraty aluminiowej o klasie poślizgu R13, co zapewnia maksymalne bezpieczeństwo użytkowania. Podesty i występy zostały z kolei wykonane z aluminium ryflowanego oraz blachy żeberkowej.

Rozpoczęcie pracy na dachu pociągu wspomagane jest przez system sygnalizacyjny oraz dźwiękowy. Dopiero wówczas, gdy pociąg osiągnie końcowe ustawienie, można elektrycznie wysunąć występy. Sterowanie nimi odbywa się z centralnego pulpitu. Najpierw następuje dokładne sprawdzenie dopasowania platformy do kształtu pojazdu, a następnie eliminacja do zera ewentualnej szczeliny.

W celu zapobiegnięcia uszkodzenia lakierowanej powierzchni pociągu, występy zostały zakończone listwą ochronną. Po całkowitym dopasowaniu ich do kształtu wagonu, można otworzyć drzwi bezpieczeństwa i dostać się na platformę roboczą. O tym fakcie, pracowników DB ZugBus, informuje sygnalizacja świetlna umieszczona obok drzwi.

Kolejnym urządzeniem zabezpieczającym, znajdującym się obok schodów (zarówno z lewej, jak i prawej strony), jest system kontroli dostępu, wymagający wyjęcia odpowiedniego klucza. Każdy pracownik wchodzący na platformę musi potwierdzić nim ten fakt. Klucz należy ponownie włożyć do systemu przy opuszczaniu obszaru roboczego. Dopóki wszystkie klucze nie znajdą się z powrotem w pozycji wyjściowej, przesuwanie występów platformy jest niemożliwe. Dla większego bezpieczeństwa użytkowników, po obu stronach konstrukcji zainstalowano drabiny awaryjne.

Aktualności

Nowość w rusztowaniach składanych. Wprowadzamy nowe modele CORDA oraz MONTO RollTec

Utrzymanie domu w nienagannym stanie technicznym wymaga częstego korzystania z drabiny lub innego sprzętu do prac na wysokości, np. podestu lub…

Więcej informacji >>

Przed nami jubileuszowa 50. edycja Rajdu Świdnickiego KRAUSE

W czwartek, 31 marca 2022 r., w świdnickim magistracie odbyła się uroczysta konferencja prasowa zapowiadająca jubileuszową 50. edycję Rajdu…

Więcej informacji >>

Zmienia się norma PN-EN 1004 dla rusztowań jezdnych

Będziemy pracować bezpieczniej!

1-go grudnia br. wchodzi w życie obszerna aktualizacja normy PN-EN 1004 dotyczącej rusztowań jezdnych. Podstawowym…

Więcej informacji >>
Strefa Wiedzy

Drabina drewniana czy aluminiowa – którą wybrać?

Planujesz zakup nowej drabiny? Jeśli tak, z pewnością wiesz już, że drabina drabinie nierówna, a na rynku dostępne są modele wykonane z różnorodnych…

Więcej informacji >>

Podest, rusztowanie czy platformy jezdne – które z konstrukcji specjalnych KRAUSE ułatwią serwis autobusów miejskich?

Niezawodna, w pełni sprawna flota to podstawa funkcjonowania branży transportowej – zarówno w przypadku przewozu towarów, jak i w komunikacji…

Więcej informacji >>

Ogród zimowy – jak o niego dbać, by cieszył przez długie lata?

Wbrew swojej nazwie, ogród zimowy to rozwiązanie całoroczne – decydując się na nie zyskujesz wyjątkową strefę relaksu i przestrzeń do odpoczynku.…

Więcej informacji >>

Mają Państwo pytania? Chętnie doradzimy!